Lilypie First Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

torsdag 16 augusti 2012

Love 6 månader

Idag blir min lilla skrutt ett HALVT ÅR. Helt ofattbart.

Love:

Älskar verkligen mat! Har aldrig spottat ut nåt en enda gång. Så roligt, speciellt eftersom jag nästan bara åt välling tills jag var 5 år. Har även börjat blanda ut ersättningen med välling. Det går ganska bra, men tror att han är lat och eftersom han måste suga hårdare på flaskan slutar han äta ibland.. men oftast går det bra!

"Snurrar runt" på golvet mycket, klockvis.

"krypkravlar" runt med. vet inte hur jag ska förklara det riktigt haha, men putar med rumpan och försöker kravla sig framåt.

Har stått på alla fyra en gång

Tycker om att sitta i gåstolen men har inte kommit på att han kan flytta den än :)

Gillar att bli "skrämd", ganska ordentligt med för den delen haha (precis som sin far som älskar skräck, men helt tvärtemot mig). Man ska nästan skrika med basröst och leka tittut, det är roligast :)

Kan sitta själv om han sitter framåtlutad, annars är det ganska svajigt. Vill helst sitta så också, för fötterna är ju så intressanta!

                                         Fyra generationer Skogh
                                         Sover i hängmattan en varm dag med sin gudmor

                                                         Krypträning!


                                            Jag och min nybadade fis
                                         Premiär i gåstolen
                                         Love och Meja

1 kommentar:

  1. Den heter baby feeder, och det går att lägga frukt/grönsaker i, så får barnet smaka och suga på den utan att svälja större bitar, perfekt! :)

    Är hundra på att den finns i Sverige också, eller så kan du köpa den på någon av dessa sidor:
    http://www.barniallt.se/nya/?a180+080514182946
    http://www.babyland.se/fresh-food-feeder_x_CA011087.aspx

    SvaraRadera