Lilypie First Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

söndag 15 januari 2012

1 månad kvar

Om 10 min är det den 15e januari, och då är det exakt en månad kvar tills bebis ska komma :)
SJUKT!!
Hoppas dock att bebis kommer tidigare.. Har fått gravid-diabetes (lindrig, kostbehandlad). Så var i Karlstad nu i veckan på undersökningar och så.
Fick göra ett UL med för att kolla hur stor han var, han vägde 2719 gram och kommer väl lägga på sig ca 1 kg till innan "utfärd". Helt normalt med andra ord, puh. Diabetesbebisar är ju kända för att bli ganska grova så det var en stoor lättnad..

Har även fått sluta med medicinen mot sammandragningarna nu, de sa att jag har kommit såpass långt i graviditeten att de inte stoppar mig om det drar igång ändå.
I förrgår fick jag två smärtsamma förvärkar (?) under loppet av en timme. Smärtan sköljde över mig som en våg i nedre delen av magen, som intensiv mensvärk, och höll i sig i 2-3 minuter innan det ebbade ut. Trodde nästan jag skulle spy, så intensivt var det. Blev tyvärr inget mer utav det...
Är så sjukt nervös nu och börjar oroa mig/fundera över förlossningen, så önskar bara att det kunde dra igång så att nervositeten försvinner.
Så denna veckan är det mission: sätta igång förlossning som gäller, hehe..







Har möblerat om och bytt rum här hemma, så nu är tv-rummet där data-rummet var.
Har även ställt in spjälsängen hos oss och fixat det före detta tv-rummet med skötbord och sånt.
Nöjd :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar