Lilypie First Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

tisdag 3 januari 2012

Sammanfattning jul och nyår

Har hänt mycket de senaste veckorna: har tagit examen, vart en sväng på förlossningen, firat jul, blivit sjukskriven, gjort glukos-belastning, firat nyår och här sitter jag nu!
 Fick åka in dagen innan julafton till kd, pga en UVI + sammandragningar som inte ville släppa vid vila. Väl där tog dem en ctg-kurva på mig. Bebisen mådde bra men jag hade ca 6 sammandragningar på 30 min sängliggande. Vi fick vänta på doktorn i typ 2 timmar efter det, skitrolig uppesittarkväll verkligen :P När han kom så gjorde han ett vaginalt UL på mig, tyckte de gjorde ont och var obehagligt. Livmodertappen var inte påverkad så det var bra, men hade tydligen en slidkatarr jag gått med ganska länge. Så fick bricanyl för att sammandragningarna ska släppa plus pencillin mot uvi+ vagitorier m antibiotika mot slidkatarren.
Så min jul har varit lugn, illa tvunget haha.
Fick i mellandagarna göra en glukos-belastning då mitt blodsocker var högt den senaste kontrollen. TROR inte jag har grav-diabetes, men försöker dra ner på sockret iaf..svårt dock. Blev iaf sjukskriven för s-dr, bara hoppas att f-kassan godkänner!

På nyår så var vi hos Pierre o Sofie. Jag och Sofie gjorde 3-rätters: Kantarelltoast m västerbottenost till förrätt, potatisgratäng, vitlöks o örtmarinerad lammkotlett o hemmagjord rödvinssås till huvudrätt och sen chokladtarteletter, hemmagjord vaniljglass (o pannacotta och hallon som reserv hehe).
Var jättegott och mysigt, satt och prata och spelade lite spel. Började dock bli förkyld så var ganska trött tyvärr..




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar