Lilypie First Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

lördag 29 september 2012

Jobbat!

Idag gjorde jag första dagen på jobbet! Det gick jättebra men gud vilket kaos.. (jobbar i serveringen på en nystartad flyktingförläggning)
Väldigt mycket att göra om man säger så.. mat som tar slut, flyktingarna har massa frågor och vissa kan inte engelska osv osv.
Men jag stortrivs, trevliga arbetskamrater och allt :) och kaoset lägger sig nog i sinom tid.
Men dock blöder mitt mammahjärta.. massa barn är det där! Den yngsta runt 1-2. En höggravid kvinna som ska få barn när som helst, som inte har några kläder eller saker till sin bebis.. hennes man är på en annan förläggning i Sverige. Hon och barnen blir utvisade så fort hon fött, han får stanna. Allt känns så tragiskt o hemskt.. hur allt går till. Visste inte att saker går till så som det gör när flyktingar kommer till Sverige, helt otroligt att det går till så i ett rikt land... (Exakt vad jag menar vill jag inte riktigt gå in på, just nu iaf)
Hoppas ni har en bra helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar